Naar hoofdinhoud

Gesprekskaart: Ik wil in beweging blijven

Kaart 7: 'Ik wil in beweging blijven'

  • Download de Gesprekskaart en de handleiding onderaan de pagina bij Downloads.
  • Vraag een gratis proefles aan bij een gymclub of sportschool bij u in de buurt.
  • Met de FietsFit oefeningen van Doortrappen traint u uw coördinatie, spierkracht, lenigheid van nek en schouder, reactievermogen en uithoudingsvermogen. Zo kunt u langer veilig blijven fietsen. U kunt de FietsFit oefeningen allemaal thuis uitvoeren, op een tijdstip dat u uitkomt. https://doortrappen.nl/alles+over+fietsen/veilig+fietsen+tips/default.aspx
  • U kunt meedoen met Nederland in Beweging, een televisieprogramma met ochtendgymnastiek. U kunt de afleveringen terugkijken via: https://www.npostart.nl/nederland-in-beweging/POW_03108318
  • Probeer elke dag minimaal een half uur matig intensief te bewegen bijvoorbeeld door te wandelen, te fietsen of het huishouden te doen. Dit hoeft niet in één keer. Het is juist belangrijk om door de dag heen te bewegen en lang achter elkaar zitten te voorkomen.
  • Alleen bewegen is niet voldoende, want de spieren moeten ook getraind worden om ze sterk te houden. Door 2 keer per week spierversterkende oefeningen en balansoefeningen te doen verbetert uw spierkracht en evenwicht. Op de beweegposter vindt u oefeningen die u eenvoudig thuis kunt doen. https://www.kenniscentrumsportenbewegen.nl/kennisbank/publicaties/?de-beweegposter&kb_id=24294&kb_q=
  • Beweegt u liever onder begeleiding? Veel sportscholen en fysiotherapiepraktijken organiseren speciale uurtjes voor senioren, waarin u persoonlijk begeleid wordt in groepsverband of individueel.
  • Zoek een beweegmaatje. Samen bewegen is leuk en kan u motiveren.
  • Heeft u een vervoersprobleem? ANWB automaatje kan u mogelijk helpen: https://www.anwb.nl/lidmaatschap/maatschappelijk/mobiliteit/automaatje

Publicatiedatum

24-11-2021

Downloads

Deel via

Soort

Tool

Type

Digitaal

Taal

Nederlands