Voor welke professionals
Voor welke ouderen
Hoe het werkt
Mensen gaan aan de slag met het invullen van een persoonlijke bellijst. Centraal staat de vraag: wie wil en kan ik vragen voor de meest voorkomende hulpvragen? Hierbij wordt telefonische ondersteuning geboden met praktische tips en adviezen. In het boekje zit een kaart van alle belangrijke buurtinitiatieven waar mensen gebruik van kunnen maken. Zo ontstaat een praktisch en persoonlijk overzicht van een (in)formeel netwerk waarbij verbinding met het wijkaanbod wordt gerealiseerd. Hierbij activeer je mensen ook door te vragen waar ze anderen mee kunnen ondersteunen.
WE WORDEN ALLEMAAL OUDER. DAT IS EIGENLIJK EEN PRACHTIGE FASE, MAAR IEDEREEN HEEFT WEL EENS HULP NODIG. IK VIND HET MOOI OM MENSEN IN DEZE FASE BIJ TE KUNNEN STAAN IN HET VERBINDEN MET BUURTINITIATIEVEN EN MET ELKAAR .
Tamara Swart
Wat het oplevert
De aanpak stimuleert zelfredzaamheid en het maken van eigen keuzes. Hierbij wordt het bestaande wijkaanbod versterkt doordat de bekendheid ervan wordt verhoogd terwijl de drempel om hier gebruik van te maken wordt verlaagd. Hulpvragen worden sneller binnen de algemene voorzieningen beantwoord, met elkaar en voor elkaar. Dit draagt stevig bij aan vitaal oud worden en langer thuis wonen.
Meer informatie