Evaluatie lespakketten over dementiezorg voor ROC's

Het startpunt van het project 'Implementatie van actuele kennis over dementiezorg' is kennis die ontwikkeld is in het Landelijk Dementie Programma, de Zorg voor Beter-projecten, de Academische Werkplaats Dementie en onderzoeken van de kenniskring Transities in Zorg. Een werkgroep met docenten van het ROC, medewerkers van zorgorganisatie de Zellingen en het Kenniscentrum Zorginnovatie ontwikkelen de lespakketten.

Conclusie

De belangrijkste conclusies zijn:

  • Samenwerking ter verbetering van de inhoud is een vorm van deskundigheidsbevordering: Kennis over dementiezorg uitwisselen tussen onderwijs, praktijk en kenniscentrum leveren inspiratie , ideeën en nieuwe inzichten op waardoor alle betrokkenen deskundiger worden op het onderwerp.
  • Een goede implementatiestrategie is om de les eerst aan het docententeam te geven, dat het vervolgens aan studenten gaat geven.
  • Vroegsignalering van dementie is als thema toegevoegd aan het ROC zorgonderwijs.
  • De samenwerking tussen onderwijs, praktijk en kenniscentrum die tot stand is gekomen wordt in een structurele vorm voortgezet.

Publicaties

Kok S. (2012). Een onderzoek naar onderwijsvormen voor de opleiding Zorghulp niveau 1, voor de onderwijsinstelling voor middelbaar beroepsonderwijs van het Albeda College en het Zadkine’, Afstudeerscriptie Hogeschool Groningen, Opleiding Toegepaste psychologie (niet online beschikbaar).

Reageer

Wil je een link invoegen in de tekst? Zet deze tussen [].
Voorbeeld: [www.voorbeeld.nl] of [http://www.voorbeeld.nl]
Velden met een (*) zijn verplicht.

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten