Praktijktraining Ketenzorg en Communicatie traint studenten helder te communiceren met ouderen

Ouderenzorg vindt steeds meer plaats in de vorm van ketenzorg op wijk- en buurtniveau. Goede communicatie is een voorwaarde voor goede ketenzorg. De praktijktraining Ketenzorg en Communicatie traint studenten in communicatie met collega’s, mantelzorgers en ketenpartners waarbij studenten hun eigen kwaliteiten als uitgangspunt nemen.

Voor wie

  • leerlingen zorg en welzijn, niveau 3 en 4
  • medewerkers van een zorgorganisatie
  • mantelzorgers
  • ketenpartners

Voor wie

  • ouderen die ketenzorg ontvangen

Hoe het werkt

ROC Twente en de zorgorganisatie Carintreggeland hebben de opleiding zorg en welzijn versterkt met een actuele en praktijkgerichte training. In deze training leren studenten zo breed mogelijk te kijken naar de aspecten van communicatie. Uitgangspunt hierbij zijn de eigen kwaliteiten van de student. In het reguliere onderwijs leren studenten vaak te weinig over communicatie met collega’s, mantelzorgers en ketenpartners. De ontwikkelaars maken hier met deze training meer tijd en ruimte voor.

Wat het oplevert

Praktijktraining Ketenzorg en Communicatie zorgt voor een cultuuromslag in het denken over zorg verlenen. Niet de verwachtingen van de ander of de bestaande cultuur zijn het uitgangspunt, maar het inzetten van de eigen kwaliteiten van de verzorgende in zijn communicatie. Dat betekent een andere manier van communiceren, zowel in het zorgteam als met mantelzorgers. Na de training zijn de cursisten deskundiger in hun communicatie met collega’s en met mantelzorgers, die ze meer als serieuze gesprekspartners zien. Ze zijn zich meer bewust van zichzelf in hun communicatie en kunnen deze beter bijstellen.

Interesse in de training? Lees verder

Door de Praktijktraining ketenzorg en communicatie zijn studenten en medewerkers zich meer bewust van zichzelf in hun communicatie. Lees verder

Reageer

Wil je een link invoegen in de tekst? Zet deze tussen [].
Voorbeeld: [www.voorbeeld.nl] of [http://www.voorbeeld.nl]
Velden met een (*) zijn verplicht.

  • 08-08-2015
  • Grace Zonneveld - Directie - Achtzaam - Katwijk

Vroeg mij af of de communicatie ook nog klantgericht wordt afgestemd op de kwaliteiten van de oudere om zelfredzaamheid te bevorderen vanuit de intrinsieke motivatie? Wij bieden in 2016 een praktijkveld om hiermee aan de slag te kunnen. Www.achtzaam.nl vanaf 1 september live.

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten